Jegyek

Többmárkás futamgyőztesek: Tarquini a király, de Michelisz...

WTCR
Többmárkás futamgyőztesek: Tarquini a király, de Michelisz szorosan a nyomában
2013.06.01. 10:30
A német MotorSport-Total.com szakportál ismét egy érdekes statisztikát osztott meg olvasóival, amelyet már mi is pedzegettünk az év folyamán: vajon hányan voltak képesek a túraautó-világbajnokság 2005 óta íródó történelmében több gyártó színeiben is diadalmaskodni?
 
A WTCC eddig lezajlott nyolc és fél szezonjában összesen 28 versenyző tudott már futamot nyerni. Közülük 19-en vannak olyanok, akiket első diadaluk után még legalább egyszer elsőként intett le a kockás zászló, vagyis ennyi többszörös futamgyőztest találunk a túraautó-világbajnokság történelemkönyvében. Ám összesen nyolcan voltak képesek arra, hogy különböző márka színeiben állhassanak fel a dobogó legfelső fokára – lássuk, kik a WTCC mezőnyének ilyen tekintetben vett „legsokoldalúbb” pilótái!
 
A rangsort a 2009-es világbajnok Gabriele Tarquini vezeti, aki a 2005 óta eltelt időszakban nem kevesebb, mint három gyártót is győzelemre vitt: az első évadban kétszer győzött az Alfa Romeo színeiben, majd a tavaly év végén lezárult, rendkívül sikeres, hétéves SEAT-korszakában 15-ször locsolhatta a pezsgőt a pódium tetejéről, idén pedig az első slovakiaringi viadalon a Honda számára is ő szerezte meg jelenlegi szerepvállalásuk első futamgyőzelmét.
Michelisz Norbi a Slovakiaringen, a Hungaroringen és a Salzburgringen is dobogón végzett a Civic volánjánál, utóbbi helyszínen rövid ideig a versenyt is vezette (a képen), így egyértelműen érik a Honda-győzelem a Zengő Motorsport magyar pilótájának
 
Magyar szempontból nagyon örömteli tény, hogy könnyen lehet, hogy a rutinos olasz nem sokáig fogja egyedül vezetni a vonatkozó rangsort, hiszen Michelisz Norbert is ott van azon hét versenyző között, akik két márkával is diadalmaskodtak a WTCC-ben: 2010-es makaói sikerekor egy SEAT volánjánál ült, míg tavalyi emlékezetes hungaroringi győzelmét már BMW-vel szerezte. Idén pedig Tarquinihez hasonlóan már a Zengő Motorsport klasszisa is Hondával vitézkedik, s három dobogója, valamint az, hogy fél körön át vezette a versenyt a Salzburgringen, mind-mind arra mutató jel, hogy hamarosan Michelisz neve mellé is kerül egy Civic-kel aratott siker.
 
Fontos megjegyezni, hogy még egy versenyző van a jelenlegi mezőnyben, aki beérheti Tarquinit: James Thompson eddig Alfa Romeo és Honda volánjánál tudott nyerni, jelenleg pedig Ladával megy, szóval ha az orosz gyár színeiben is révbe ér – akár, mondjuk, a jövő hétvégi hazai viadalukon –, a brit is felzárkózhat a ranglista élére. Érdekesség, hogy a címvédő Rob Huff épp a magyarországi forduló során „duplázott”, hiszen a hungaroringi második futam volt az első, amelyet nem Chevrolet-vel nyert meg: ezúttal a Münnich Motorsport fennállása első WTCC-sikerét aratta egy SEAT-tal.
Yvan Muller az egyetlen, aki két gyártóval is vb-t tudott nyerni: egyszer a SEAT, kétszer a Chevrolet színeiben diadalmaskodott, s idén is utóbbi márkával küzd negyedik elsőségéért
 
A többiek azonban vagy már nem a világbajnokság résztvevői, vagy nem új márkával versenyeznek: Tom Coronel SEAT-tal és BMW-vel nyert eddig, s utóbbival versenyez jelenleg is; Yvan Muller SEAT-tal és Chevrolet-vel tudott diadalmaskodni, s továbbra is az amerikai márka színeiben megy; míg Augusto Farfus (Alfa Romeo és BMW) és Rickard Rydell (SEAT, Chevrolet) nem a mezőny tagjai idén.
 
Mullert egyébként érdemes kiemelni még egy szempontból, hiszen eleddig ő az egyetlen, aki elmondhatja magáról, hogy két különböző márkával is világbajnoki címet tudott nyerni: 2008-as győzelmekor még a SEAT-ot kormányozta, míg 2010-ben és 2011-ben már a Chevrolet volánjánál bizonyult a legjobbnak. A műfaj koronázatlan királya az autósportban minden bizonnyal Juan Manuel Fangio: az ötvenes évek legendás ötszörös Formula-1-es világbajnoka szinte folyamatosan jó helyre igazolt, rendre alatta futott a legjobb autó, s nem kevesebb, mint négy márkával – az Alfa Romeóval, a Mercedesszel, a Ferrarival és a Maseratival – is felért a csúcsra.
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: