Jegyek

Toseland: Szintén zenész!

Superbike
Toseland: Szintén zenész!
2014.03.31. 16:22
James Toseland a Superbike korábbi kétszeres világbajnoka, aki jelenleg főként zenei karrierjére koncentrál, ám amikor épp nincs koncertje, természetesen a Superbike vb jelenlegi történéseit is figyelemmel kíséri. A 33 éves brittel a worldsbk.com munkatársa készített egy interjút, amelyben James zenei karrierjéről és az idei vb erőviszonyairól is szót ejtett.
 
Mindenekelőtt azonban az újságíró kérésére összehasonlította a zenét és a motorversenyzést, elvégre mindkettő komoly koncentrációt igényel. „A koncertek azért nem olyan megterhelőek, mert ha a motoron veszted el a koncentrációdat, az jobban fog fájni utána! (nevet.) Ha ez zenélés közben esik meg, az nem olyan nagy probléma. Más szempontból viszont ez is fárasztó, mert a színpadon mindenki egyenesen rád néz. Az igazat megvallva, könnyebb 320 km/óra körül száguldani egy motorral, mint kiállni mindenki elé, és előadni egy számot. Ez egy másfajta nyomás, de a drukk, amit a versenyek vagy a koncertek előtt érzel, nagyon hasonló” – árulta el Toseland, aki múlt héten adta ki legújabb albumát zenekarával.

Ennyit hát a zene és a motorsport párhuzamáról, evezzünk is inkább pusztán a motorversenyző „vizekre”. A korábbi kétszeres világbajnokot a Superbike vb idei erőviszonyairól és a Phillip Island-i szezonnyitón látottakról kérdezték. „Azt gondolom, hogy Eugene Laverty teljesítménye a Suzuki nyergében kimagasló volt. Ahogy hátulról előre tört, és megnyerte a versenyt, arra nincsenek szavak. Szerintem, ha nem robban le a motorja, a második versenyt is megnyerte volna. Az Apriliának egy erős párosa van Melandrival és Guintolival, és szerintem megint ez lesz a motor, amit le kell győzni. Tom Sykes Phillip Islandet sosem kedvelte. Szerintem nagyon szoros lesz a bajnokság, és 5-6 versenyző is harcban lesz a bajnoki címért” – jósolt komoly izgalmakat a folytatásra Toseland, aki ezután az új EVO géposztályról is elmondta véleményét.     
Toseland máig nem szakadt el teljesen a motorsporttól, hiszen a képen látható Barrier útját jelenleg is ő egyengeti
 
„Valamit tenni kellett, hogy mindent olcsóbbá tegyenek. Amikor Sylvain Barrier pályára hajtott a teszten, nem volt olyan messze a többi motortól. A gyártóknak a jövőben nem kell egy csomó pénzt elkölteniük, hogy versenyképessé tegyék az embert” – fejtette ki Toseland, aki nemrégiben meglátogatta a kórházban felkaroltját, Barriert, miután a francia egy súlyos autóbalesetet szenvedett közúton.  

„Múlt csütörtökön beszéltem vele először a balesete óta. Sok időt töltöttem el az édesanyja és az édesapja mellett, miközben figyeltük az állapotát. Elég sok sérülés van az arcán jelenleg, és a száját is meg kellett műteni, de most már jól van. Szerdán engedték haza” – mondta el Toseland, akit végül annak a két gyártónak a jelenlegi gyengélkedéséről is megkérdeztek (Ducati és Honda), amiknek a színeiben ő anno világbajnok lett.

„Sok minden változott az évek alatt. Tudom, hogy az Aprilia, a Kawasaki és korábban a BMW egy csomó pénzt költöttek a motorjaik fejlesztésére. A HRC-nek nincs akkora érdekeltsége a Superbike-ban, mint ezeknek a gyártóknak, de ez az EVO géposztály bevezetésével remélhetőleg változni fog. A Ducatinak szerintem alapvető motorerő gondjai vannak, és most döbbentek rá, hogy nincs elég lóerőjük. Szóval a Ducati lemaradása technikai, míg a Hondáé inkább anyagi jellegű. Ha a Honda meg akarná nyerni a bajnokságot, meg tudná” – zárta egy határozott véleménnyel Toseland.
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: