Jegyek

Valencia, 2. nap: Versenyzői nyilatkozatok

MotoGP
Valencia, 2. nap: Versenyzői nyilatkozatok
2014.11.08. 18:26
Valentino Rossi elsőségével ért véget a királykategória idei utolsó időmérője. Az első sort Andrea Iannone és Dani Pedrosa teszi majd teljessé vasárnap, míg Jorge Lorenzo a negyedik, a kvalifikáció második szakaszában bukó Marc Marquez pedig csak az ötödik rajthelyen lesznek vasárnap. Alábbi cikkünkben a pilóták mai nyilatkozatait osztjuk meg olvasóinkkal.
 
Marc Marquez Q2-es bukása után már biztos volt, hogy a hétvége eddigi történéseit figyelembe véve meglepetés születik az időmérő végén, hiszen az addigi összes edzést a Repsol Honda világbajnoka nyerte. Sokáig úgy tűnt, hogy ezzel Andrea Iannone szerzi meg pályafutása első királykategóriás rajtelsőségét, ám végül Valentino Rossi az utolsó pillanatban megelőzte, így az új formátum bevezetése óta a rajthelyosztókon általában csak szenvedő yamahás közel négy és fél év elteltével, a 2010-es Le Mans-i Francia Nagydíj után először állhat majd fel vasárnap a pole pozícióba. A két olasz mögött Dani Pedrosa lett a harmadik, Jorge Lorenzo pedig a negyedik, így Marqueznek meg kell elégednie holnap az ötödik rajthellyel, onnan próbálhatja majd megszerezni rekordot jelentő idei 13. futamgyőzelmét. Következzen a főszereplők véleménye az év utolsó kvalifikációjáról!
 
Movistar Yamaha MotoGP

Valentino Rossi, 1. rajthely, 1’30.843
„Nagyszerű teljesítmény megszerezni MotoGP karrierem ötvenedik pole pozícióját. Kissé meglepetés volt, nem számítottam rá. Tudtam, hogy jó kört teljesíthetek, mert nagyon jól éreztem magam a motoron. Amikor elkezdtem nyomni, az idők már nem voltak olyan rosszak, de az utolsó körbe még többet tudtam belerakni. Nagyon jó érzés négy év után egy újabb pole-t szerezni. Nagyon tetszik és nagyon örülök, különösen azért, mert ez nagyon fontos lesz a holnapi versenyen.”

Jorge Lorenzo, 4. rajthely, 1’31.049
„A negyedik hely jó, észben tartva, hogy minden versenyző ideje nagyon közel van egymáshoz. Jó köridőket próbáltam futni, összehoztam egy gyors kört, de hibáztam a másodikban, szélesen fordultam és elveszítettem egy, vagy két tizedet. Valentino mögöttem volt, javított a köridején és az élre állt. Néha előfordul az ilyesmi, és veszíthetsz ezzel néhány pozíciót. Az ellenfeleink nagyon versenyképesek, igazán könnyedén veszik a lassú kanyarokat, és nagyon jók a kigyorsításokon, de mi sem vagyunk olyan rosszak. Nagyszerű a tempónk. Hosszú lesz a verseny, tehát nem lesz könnyű, de rengeteg potenciál van bennünk a győzelemhez.”

Pramac Ducati

Andrea Iannone, 2. rajthely, 1’30.975
„Nagyon örülök, hogy a második helyről rajtolhatok holnap. A tegnapi egy kemény nap volt, de magabiztosan feküdtem le este, mert tudtam, hogy a mai egy új nap lesz! Délelőtt sokat dolgoztunk a motoron, és megtaláltuk a problémát, amely megakadályozott abban, hogy úgy vezessek, ahogy szeretnék. Az időmérőn jól éreztem magam: keményen tudtam neki nyomni, noha fájt a karom. Sikerült megfutnom a legjobb időt, de aztán a legvégén Vale kicsit gyorsabb volt nálam, s ezzel övé lett a pole. Örülök a teljesítményemnek: azt kell mondanom, nem rossz ez az év utolsó kvalifikációján!”

Yonny Hernandez, 15. rajthely, 1’32.321
„Egyáltalán nem vagyok elégedett az időmérőmmel: több hibát is elkövettem, amelyek meggátoltak abban, hogy javítsak az időmön. Holnap a futamon olyan kemény fogom nyomni, amennyire csak lehetséges, hogy a lehető legjobb pozícióban zárjam a versenyt.”

Repsol Honda

Dani Pedrosa, 3. rajthely, 1’30.999
„Nehéz időmérő volt, mert jóval erősebb volt a szél, mint reggel. Megnehezítette kiszámítani a kanyarbemenetet és a fékpontot. Ennek eredményeképp elkövettem néhány hibát, és nem tudtam jó időt összehozni az elején. Később, amikor jobb íven vettem a kanyarokat, jobban koptak a gumik. Végül képes voltam megtalálni azt a két tizedet, ami az első sorhoz kellett, szóval holnap a legtöbbet ki kell hoznunk a pozícióból, és jó versenyt kell teljesítenünk.”

Marc Marquez, 5. rajthely, 1’31.144
„Egyfelől örülök, mert jó a tempónk és nagyszerű a beállításunk holnapra, másfelől viszont kicsit mérges vagyok, hogy hibáztam az időmérőn. Elnézést kérek a csapattól, mert a pole pozícióért harcolhattunk volna. Hibáztam az első húzósban, aztán a másikban is, ami az esést okozta. Tanultam ezekből, és holnap úgy megyek majd ki a pályára, hogy élvezzem a versenyt, mert készek vagyunk a győzelemért harcolni.”
 
Monster Yamaha Tech3

Pol Espargaro, 6. rajthely, 1’31.307
„Természetesen a második soros rajt nem olyan, amiért búslakodni kéne, bár a reggeli teljesítményünk alapján kicsit jobb eredményre számítottam. Mindenesetre a négy gyári gép és Iannone mögött lenni bíztató pozíció holnapra nézve. Emellett továbbra is biztos vagyok abban, hogy a versenyen erősebbek leszünk mint ma egy körön. Nagyon erős volt a szél, szerencsés az, aki szélcsendes időben tudott gyorskört futni. Sajnos vétettem egy apró hibát a gyorskörömön, és ilyen kis különbségeknél több pozíciót lehet így veszteni. Mindenesetre a pole-hoz képest négy tized lemaradás jó eredmény, jó helyzetből indulva harcolhatunk azért, hogy teljesítsük célunkat és a hatodik helyen zárjuk az évet.”

Bradley Smith, 7. rajthely, 1’31.324
„Elégedett vagyok a kvalifikációs eredménnyel, (a hetedik hely) jó startpozíció. Nehezek voltak a körülmények, sokkal kevesebb volt a tapadás mint tavaly. Ráadásul délutánra a szél is felerősödött, különösen az első kanyarban. Az időm közel volt Poléhoz, és úgy vélem ezért tud hatékonyan együtt dolgozni a csapatunk, 2005 óta harcolunk egymással, így nagyon jól ismerjük egymást. Négy tizeddel maradtam le a pole-ról és Aleix elé kvalifikáltam magam, aki Pollal együtt harcol a célomért, az összetett hatodik helyezéséért. Mindent egybevéve a mai eredmények biztatók holnapra nézve, és nagyon várom már a harminc körös sprintet Valenciában.”
 
Ducati Team

Cal Crutchlow, 8. rajthely, 1’31.359
„Kicsit csalódott vagyok az időmérő végeredményével: úgy hiszem, mehettünk volna kicsit gyorsabban, de a szél nagy hatással bírt a motorunkra, emellett a chattering is problémát okozott. Összességében ugyanakkor jól éreztem ma magam a motoron, kicsit magabiztosabb is voltam, jobban is tudtam nyomni, szóval remélhetőleg holnap jó versenyt teljesíthetünk.”

Andrea Dovizioso, 9. rajthely, 1’31.426
„Nagyon jól dolgoztunk egész hétvégén, de délután felerősödött a szél, és így már nem éreztem olyan jónak a motor elejét. Nem tudtam olyan simán vezetni, mint a többi edzésen, és sajnos nem sikerült olyan időket futnom, mint amire számítottam. Meglátjuk, milyenek lesznek holnap a körülmények, de úgy vélem, a futamra rendben leszünk.”

Michele Pirro, 12. hely, 1’32.617
„Mindenképp boldognak mondhatom magam, hiszen sikerült bejutnom a Q2-be. Délelőtt nem voltam elégedett, mert nem tudtam keményen nyomni, és éreztem, hogy jobb lehetnék. Ugyanakkor a Q1-ben jó időt futottam, egyedül teljesítve a gyorskörömet, nem sokkal elmaradva a többi ducatistól. Sajnos a Q2-re már nem maradt több gumim: elvégeztünk még néhány módosítást, de végül úgy döntöttem, hogy inkább nem kockáztatok.”

LCR Honda

Stefan Bradl, 10. hely, 1’31.443
„Valójában teljesen boldogtalan vagyok, mert a második hátsó abroncsunk kicsit pattogott a Q2-ben, szóval hiába nyomtam nagyon keményen, nem tudtam javítani az időmön. Tudtam, hogy a srácok keményen nyomhatják majd, hogy javuljanak, és én is ugyanezt akartam tenni, de a végén a 10. helyet értük el. Ez nem a tökéletes pozíció a holnapi versenyre, de pozitívan gondolkodom, mert a többieknek hasonló a tempójuk, és az enyém is jó. Úgy hiszem, hogy könnyedén a top 6-ért küzdhetünk." 
 
NGM Forward Racing

Aleix Espargaro, 11. hely, 1’31.468
„Elégedett vagyok a ma elvégzett munkával, noha kicsit jobb eredményt vártam a kvalifikációtól. Holnap a 11. helyről indulhatunk. A helyezés dacára csupán 0.643 másodpercre vagyunk a pole-tól, meglehetősen közel. A versenyen fontos lesz felvállalni a csatákat az elöl motorozókkal. A célom az, hogy egy jó eredménnyel zárjam ezt a speciális szezont az NGM Forward Racing Teammel.”

GO&FUN Gresini Honda

Alvaro Bautista, 13. rajthely, 1’32.160
„A problémánk mindig a hátsó tapadás hiánya: olyan a hátsó gumi, mintha mindig hideg lenne, ezért nem tudom keményen nyomni. A versenytempónk a határon van, amikor megpróbálom keményen nyomni, hogy jó köridőt fussak, lehetetlen gyorsabban mennem, mert mindenhol elveszítem a hátulját. Ez kicsit frusztráló, de ez ugyanaz az érzés, ami szinte végig megvolt a szezon második felében, és a helyzet ma sem volt más. A holnapi verseny ismét nehéz kihívás lesz, a legjobbamat adom majd, hogy megpróbáljam élvezni az utolsó versenyemet a Hondával.”

Scott Redding, 14. rajthely, 1’32.315
„Örülök, mert egész nap képesek voltunk ugyanazt a jó ritmust fenntartani, mi több, a legjobb körömet egyedül futottam. Ez fontos, mert ez azt jelenti, hogy gyorsak lehetünk a versenyen. Jelen pillanatban még mindig küzdünk kissé az elejével. Az időmérőn a puha első gumit használtuk, és csúszkált az eleje, szóval dolgoznunk kell azon, hogy ezt a problémát kijavítsuk. Az első gumi választása nagyban függ majd a hőmérséklettől, szóval holnap meglátjuk.”

Suzuki Team

Randy de Puniet, 20. rajthely, 1’32.509
„Nem volt könnyű a mai nap. Volt néhány újabb műszaki problémánk, és egyik motorról a másikra kellett átugranunk, emiatt pedig nem igazán tudtam úgy vezetni, ahogy szerettem volna. Kicsit csalódott vagyok a helyezésünk miatt, mert azt hittem, jobb lehetek. Ugyanakkor ez még csak az első versenye a gépnek, és holnap a legjobbunkat próbáljuk majd nyújtani. Szerintem 1:32 eleji körökre lehetek képes. Tudom, hogy ezt meg tudom csinálni, és konzisztensen tudok majd teljesíteni, csak egyelőre ezt nem sikerült megmutatnunk. Készen állok, hogy mindenkivel megküzdjek holnap, és örülnék, ha erre tényleg képesek lennénk. Ha továbbra is a helyes irányba haladunk, nem kell majd semmit megbánnunk.”
 
Írta: Balogh Tamás, Keszthelyi Gábor és Papdi Tamás
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: