Jegyek

YZR-M1 az utcára és a Superbike-ba?

Egyéb motorsport
YZR-M1 az utcára és a Superbike-ba?
2014.11.04. 20:07
Nem, nem bolondult meg a Yamaha, természetesen nem a MotoGP masinájukat kívánják a szériamotoroknak kiírt sorozatban indítani, viszont az új YZF-R1-gyel nem titkoltan a „nagytestvért” próbálták az utcára szelídíteni. A limitált darabszámú R1M-en pedig még olyat is láthatunk, amit a királykategóriában nem.
 
Tegnap este a milánói EICMA rendezvény keretében leplezte le a Yamaha jövő évi újdonságait. A bemutatót élőben közvetítették az interneten, így szinte bárki figyelemmel követhette. Az esemény fénypontja egyértelműen az új YZF-R1 bemutatása volt, amit egyenesen Valentino Rossi prezentált a közönségnek. Az előző generációhoz hasonlóan ebben a motorban is egy úgynevezett „big-bang” erőforrás dobog. Ilyen motorblokkot először a MotoGP-ben láthattunk. Azonban nem ez az egyetlen hasonló vonás az R1 és a királykategóriás M1 között. A gyár nem titkolt szándéka volt, hogy a két gépezet a lehető legjobb módon hasonlítson egymásra – hogy ez mennyire sikerült, a nemzetközi tesztek majd megállapítják.
Ilyen az új Yamaha YZF-R1
 
A száraz adatok elég meggyőzőek: a motor 199 kg-os menetkész tömeg mellett 200 lóerőt produkál. Ehhez természetesen egy teljesen új fékrendszer dukál, amiből megpróbálták kihozni a maximumot. Hogy teljes legyen a „MotoGP feeling”, egy sor elektronikai segédberendezés is helyet kapott a motoron. Ilyen például a gyorsváltó, a kipörgésgátló, a rajtautomatika, stb. Rossi szerint érzetre nagyon hasonló ez az elektronikai csomag az M1 csomagjához. Mivel a kilencszeres világbajnok magából a fejlesztésből is kivette a részét, így erről is szót ejtett a bemutatón. Ezekből a mondatokból a crash.net idézett: „Nagy köszönetet szeretnék mondani, hogy bevontak ebbe a fontos projektbe, hogy az összes yamahás számára fejlesszem az új R1-et. Remek volt. Nagyon szerettem dolgozni és javítani a motoron, különösen azért, mert az volt a cél, hogy az R1 a lehető legjobban olyan legyen, mint az M1, ami a kedvenc gépem!”
Ilyen pedig a limitált R1M
 
„Azt hiszem, remek munkát végeztünk. A motor fantasztikus. A versenypályán mentem vele először egy titkos teszt alkalmával múlt évben. Nagyon jó móka volt, aminek itt az eredménye.”  Az újdonság minden bizonnyal megjelenik majd a Superbike bajnokságokban is. A Milwaukee Team például már bejelentette, hogy kettőt szeretne belőle indítani a BSB-ben. A WSBK sem maradhat ki természetesen, a gyár várhatóan 2016-ban tér vissza korábbi sikereinek színterére. És ha ez nem lenne elég, a „hangvillások” az úgynevezett R1M-mel tették fel a pontot az i-re. Ez egy speciális változat, amely az alapmodellnél is többet tud. Elektronikusan állítható első futóművéhez hasonló még a MotoGP-ben sincs. Ezen kívül további különlegesség az utcai motorok között például a teljesen szénszálas idomzat, vagy a GPS-szel kooperáló adatrögzítő, ami a pálya szélén könnyen kommunikál a szerencsés tulaj telefonjával, vagy táblagépével.
Közben azért a Honda sem aludt
 
Ezzel a változattal Jorge Lorenzo gurult be, miután már mindenki azt hitte, vége a leleplezéseknek. Jorge így vélekedett a motorról: „Ez az M verzió még többet ad, mint a normál R1. Ez a verzió azoknak az embereknek készült, akik azt az érzést és adrenalint akarják érezni, amit mi érzünk. Szeretném magaménak tudni ezt a motort, még így versenyzőként is. Hihetetlen.”  A gép tehát a MotoGP két sztárját már meggyőzte, kérdés, jövőre hogyan bizonyít az utcán és a versenypályákon.
Róla már csak a Gresini Racing fényezése és Alvaro Bautista hiányzik
 
Nem ez volt azonban az egyetlen ehhez hasonló leleplezés, ugyanis a mai napon a Honda előállt azzal a V4-es utcai modellel, amit már régóta rebesgettek. Az RC213V-S egyelőre még csak prototípus, de máris fenyegetően tekint a Yamahára. Ezen kívül megláthattuk, hogyan fog kinézni az Aprilia jövő évi királykategóriás versenygépe. Az eddig látottak alapján igen érdekes dolgok kerülhetnek még felszínre az EICMA alatt, aki teheti, látogasson el a rendezvényre!
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: