Jegyek

Zengő Motorsport: Akkor most mi is van?

WTCR
Zengő Motorsport: Akkor most mi is van?
2013.04.02. 13:19
Most az van, hogy megmondom, hogy mi van. Az autók kamionokban utaztak át Afrikába, talán még a szélvédő is párás, ahogy lejött a pályáról, úgy, ahogy van, irány a kamion gyomra. Tudja mindenki, hogy ez így nem volt jó, mindent elkövetnek, hogy összeálljon a Civic. Az olaszok is idegesek, nem erre számítottak.
 
Vegyük sorba, ahogy szoktuk, ha sok kérdés van:
 
Mi ez a sok hiba, amiről a Blikk és más média írt?
Sajnos cáfolni egyiket sem tudom, csupán árnyalni, hiszen meg kell különböztetni azokat a hibákat, amik a futam alatt sújtottak minket és azokat, amik még az átadás után, de a verseny előtt derültek ki. Azért nem soroltam el azokat, mert amíg nincs kész az autó, hiába sorolom, mi minden rossz. Persze, ha így kimegyünk vele halál közelit csapatni, akkor még az is szétrázódik, ami egyébként egyben lenne. Ezután lehet újrahúzni a csavarokat, állítani a futóművet. Például az üveg vastagság és a ventilátor beszállítói hiba volt, a Chevy is szívott az üveg miatt, ez nem a Honda sara volt. Szóval ömlesztve ez valóban sokkos, csakúgy, mint a sületlen hús. Lehet, hogy egyszer finom lesz, de majd ha kész, akkor szedjük darabokra. Ezzel együtt tény, nem volt ezt jó kívülről látni, tuti nem ilyen kezdést álmodott a Honda, bár a dobogó a második futamon bravúros volt. Ami minket illet, jobb, ha felejtjük mielőbb.

Reklamáltunk az olaszoknál?
Határozottan! Két oldalas dokumentum rögzítette a történteket, amit a futam után elküldtünk az érintetteknek. Köszönjük a Honda Magyarország segítségét is, a háttérben ők is jelentős erőket mozgattak meg, hogy figyeljenek ránk még jobban a projektben. A viszony mostanra kiegyensúlyozott, igyekezni fognak minden problémát megoldani.
 
Ha minden autó kamionban van, hogy lesznek jobbak?
Félek, hogy nem különösebben lesznek jobbak, ott a kamionban aligha gyógyulnak meg maguktól. Az mindenhol látszik, motorerő kell még az autóba, ha az élen akarnak menni. Márpedig mi oda terveztük magunkat.
 
Honnan lesz motorerő?
Ez a legnehezebb része a dolognak. A motor teljes vezérlése, annak folyamatos "optimalizálása" nem megy futamról futamra, ráadásul épeszű adatok sincsenek, tekintettel az atom esőre a nyitányon. Szárazon, nyomasztó lehet a hátrány. A motorral lépkedni, talán úgy félévente lehet előre. A szabályok szigorúak, ha nem mehet be több levegő, nagyon nehéz nagyot dobni a rendszer másik végén. Ok, azt sosem mondtuk, hogy ez könnyű.

Hogy van Norbi?
Felhívom, ez a legegyszerűbb:

- Lenyugodtál?
- Aha, minden rendben. Nagyon ki voltam borulva, nem is tudom, hogy voltam valaha ennyire csalódott, mint a második verseny után. Tudom, hogy ez nem állapot, és azt is tudom, már most mennyi mindenben változtatni fogunk az első futamhoz képest. Az a helyzet, hogy Monzához hasonlóan Marrákes is egy erőpálya, vagyis hatalmas féktávok és padlógázas szakaszok követik egymást. Ez lesz igazán nehéz a Hondával. Ha netalán leesne az eső, hát, nem is tudom, legalább olyat már láttunk, de mégsem mehetünk egész évben vízen, csak azért mert késve jött meg az autó...

Az megnyugtat, hogy mindenki érzi, hogy kell még motorerő, Tarquini mester hangja messze elhallatszott, remélem, azonnal nekilátnak. Más kérdés, jövőre megint másik autó lesz, csak akkor éri meg fejleszteni, ha a szezon közepére kész a csomag. Nincs sok idő.
 
Akkor a dobogót felejtsük el?
Igen, sajnos ez a realitás. Ezúttal nem a dobogó, hanem a pontszerző helyek lesznek az elérhető maximumok.
 
Juni György
Írta:

A Te véleményed?

A hozzászóláshoz regisztráció és bejelentkezés szükséges!

Hozzászólások
 
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2021  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: